Najpierw trzeba uzmysłowić sobie jak ważną rolę w życiu wszystkich ludzi pełni internet. W ciągu ostatnich lat internet okazał się najważniejszym kanałem dystrybucji usług, gównie dzięki ich łatwej dostępności i dużemu wyborowi. Także promocja w dzisiejszych czasach w większości mieści się w ramach internetu. Największe światowe firmy inwestują ogromne środki w reklamę w mediach społecznościowych czy w reklamy w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google posiada aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach Polaków. W miesiącu wykonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto też dodać, że aż 70% Polaków każdego dnia używa internetu. Więc jak zaistnieć w Google?
Ponad 200 czynników ma wpływ na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona www. Wśród nich znajdziemy jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu. https://levelrank.net/blog-seo/ile-kosztuje-pozycjonowanie-strony-internetowej/ . Statystyki mówią, że aż 90% ludzi korzystających z internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyszukiwania i aż 51% użytkowników wchodzi tylko w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszelkie działania, mające na celu zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Zajmują się tym eksperci, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu wiedzą jak skutecznie pozycjonować stronę www. Stale podlegające zmianom algorytmy Google muszą być ciągle obserwowane tak, aby wybierać najlepszą możliwą strategię dla każdej witryny klienta. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, aby zlikwidować wszystkie błędy, nadać jej większą prędkość i zrobić porządek w strukturze nagłówków.
-link building, czyli działania , które mają na celu promocję strony w jak największej ilości zewnętrznych serwisów internetowych dzięki jej linkowaniu.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o jedyne w swoim rodzaju, wartościowe i posiadające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne?
Znajdowanie się ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to gwarancja większej rozpoznawalności marki, zaufania wśród klientów i realnego zwiększenia sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!