Na początek należy uzmysłowić sobie jak ważną funkcję w życiu każdego człowieka pełni internet. W ciągu ostatnich lat internet stał się głównym miejscem dystrybucji usług, w dużej mierze poprzez ich łatwą dostępność i duży wybór. Również promocja w dzisiejszych czasach w dużej mierze znajduje się w ramach internetu. Najważniejsze światowe marki inwestują wielkie środki w kampanie reklamowe w social media lub w reklamy w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google ma aż 97% udziałów we wszystkich wyszukiwaniach na Polskim rynku. W miesiącu jest to aż 100 miliardów wyszukiwań! Warto też dodać, że nawet 70% Polaków każdego dnia korzysta z internetu. Więc jak zaistnieć w Google?
Więcej niż 200 czynników wpływa istotnie na miejsce strony w wynikach wyszukiwarki Google znajdzie się Twoja strona www. Jest to między innymi jakość treści, ilość linków prowadzących do Twojej strony czy ilość słów kluczowych, które wpisuje użytkownik szukając konkretnego produktu. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1hcN3HO_bQwc45rM4_jGja4yqg3IE4N2UnxzJL3nEcis . Statystyki mówią, że nawet 90% użytkowników internetu przegląda tylko pierwszą stronę wyników i nawet 51% użytkowników wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną stronę.
Co wchodzi w skład działań SEO?
SEO są to wszystkie ruchy, które mają na celu zdobycie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Działań tych dokonują specjaliści, którzy dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy potrafią skutecznie pozycjonować stronę internetową. Ciągle zmieniające się algorytmy Google powinny być wciąż obserwowane tak, aby dobierać najlepszą możliwą strategię dla każdej witryny klienta. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli porządkowanie wewnętrznej struktury strony tak, żeby zlikwidować wszelkie błędy, zwiększyć jej prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli działania mające na celu promowanie witryny we wszelkich zewnętrznych serwisach internetowych dzięki jej linkowaniu.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie witryny o unikalne, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to zagwarantowanie sobie lepszej rozpoznawalności marki, budowania trwałego zaufania wśród klientów i realnego powiększania sprzedaży. Zacznij promocję w internecie i stań się widoczny!